Oriflame - Svensk kosmetika.

Oriflame är inte avsändaren av bloggen, utan är en Oriflame-konsulent som säljer Oriflames kosmetika.

Här bloggas det om allt som berör Oriflame Kosmetika. Köpa Oriflame gör du lättast under länken. Här har du alltid tillgång till vår senaste katalog. Registrera dig som konsulent under samma länk.

Vår kosmetika består av allt från hudvård, hårvård, kroppsvård, makeup, parfym, smycken, wellness och en attraktiv affärsmöjlighet m.m. Läs mer om kosmetika här...

torsdag 19 maj 2011

smink-shop/butik (e-handel)

E-shop/butik

Tipsen för en lyckad e-handel...



Tips. en lyckad e-handel?
Det allra viktigaste är att vara lyhörd på vad kunderna önskar och vill ha, det är de som avgör framgången och formar morgondagens ehandel. Detta innebär både att man ska försöka höra direkt med kunder om synpunkter, vilken information önskar de om produkter hur uppfattar de sajten i fråga om användbarhet etc. Man bör även övervaka hur kunder beter sig på webbutiken på olika sätt och ständigt försöker förbättraden.

Misstag som e-handlare gör?
Många nya och befintliga e-handelsföretagare och det grundläggande misstaget många gör är att de förhastar sig i sin iver när de ska etablerar e-handeln vad gäller plattform, upplägg och strategi. Många har dessutom en förväntan att e-handel är något som mer eller mindre sköter sig självt så snart webbutiken är på plats, vilket är helt fel.

Få nöjda kunder som kommer tillbaka?
Utbud, pris och service skulle jag säga är tre viktiga faktorer man behöver jobba med för att få återkommande kunder i högre grad. En kund kommer inte köpa exakt samma produkt gång efter gång såvida det inte gäller bläckpatroner och damsugarpåsar, så ett bra utbud av intressanta och lockande varor är givetvis viktigt. Här gäller det ju även att ha återkommande och rätt segmenterade erbjudanden för att locka tillbaka kunderna. Det är även viktigt att testa och mäta sig fram till det vinnande konceptet för just sin nisch. Men det allra viktigaste är att vara lyhörd på vad kunderna önskar och vill ha.

Framtiden – vad är de senaste trenderna inom e-handel?
Just nu är det heta samtalsämnet mobil ehandel och de möjligheter som finns med att ta sin webbutik in i den mobila världen. Det talas allra mest om försöka utveckla appar för att på så sätt nå ut till den mobila kanalen. Det är här de praktiska erfarenheterna kommer väl in med ett litet kritiskt öga som frågar vad nyttan verkligen är med detta inledningsvis för en ehandlare. De allra flesta ehandlare är ensamföretagare med väldigt liten budget och att ta fram en mobil applikation är då inte den allra bästa investeringen, för kostnaden för varje kund kan bli riktigt dyr i jämförelsevis att lägga samma pengar på att istället anpassa sin webbutik för webbläsare i smartphones vilket jag skulle säga är det bästa alternativet för mobil anpassning.
Bli konsulent! Få 20-30% rabatt på allt smink! Du får lära dig mer om smink och har möjlighet att tjäna extra pengar! Bli konsulent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg