Oriflame - Svensk kosmetika.

Oriflame är inte avsändaren av bloggen, utan är en Oriflame-konsulent som säljer Oriflames kosmetika.

Här bloggas det om allt som berör Oriflame Kosmetika. Köpa Oriflame gör du lättast under länken. Här har du alltid tillgång till vår senaste katalog. Registrera dig som konsulent under samma länk.

Vår kosmetika består av allt från hudvård, hårvård, kroppsvård, makeup, parfym, smycken, wellness och en attraktiv affärsmöjlighet m.m. Läs mer om kosmetika här...

torsdag 12 maj 2011

bli säljledare för oss

Säljledare(chef)


Tips. För att kunna bli en bra säljledare/chef

Förtroende - Att kunna lita på sin chef och känna förtroende för honom/henne som person. Hur bra säljledningen än är, så är det inte värt mycket om inte säljaren känner förtroende för sin närmaste chef.

Marknaden

Marknaden - Säljaren vill känna att chefen håller sig underrättad om förändringar som händer på marknaden. Det kan gälla förändringar bland konkurrenterna och förändringar bland kunder och i branschen.

Kan företaget

Kan företaget - Att säljledaren kan informera om planer och förändringar som företaget planerar och håller sig underrättad om nyheter inom företaget, inom produktionen och i tjänsteutvecklingen, samt kanaliserar dessa upplysningar vidare till säljarna.

Rättvis

Rättvis - Att alla säljare känner att de får samma omtanke från säljledningen. Säljledaren favoriserar inga.

Bra säljare

Bra säljare - Naturligtvis är det en fördel om säljchefen är en bra säljare, men det ska tilläggas att det inte är ett krav. Däremot är det viktigt att chefen kan motivera, instruera, justera och entusiasmera så att säljarna utvecklas i sin säljmetodik och kundkännedom.

Organisationens policy

Organisationens policy - Att ständigt ha samma attityd till organisationens policy, regler och situation så att säljarna vet vad de har att förvänta sig av chefen. Raka linjer i agerandet.

Tolerans

Tolerans - Acceptera att medarbetarna kan göra misstag och fel. Påpeka med vänlighet och förståelse. Inte genom att tillrättavisa utan mer genom att visa till rätta.

Uppskattning

Uppskattning - Att låta en säljare känna att du tycker att han/hon har gjort en bra affär. Gratulera och tala gärna om det för de övriga.

Lojal

Lojal - Att hålla företaget och de egna säljarna bakom ryggen genom att ställa upp då olika åsikter kommer upp.

Intresserad

Intresserad - Visa intresse för säljarnas arbetssituationer med olika typer av kunder, med såväl positiva kundkontakter som med svåra kunder.

Mottaglig

Mottaglig - Att vara mottaglig för nya idéer och tankar och vara fri från fördomar.

Säljledarens uppgift

Säljledarens uppgift - Du bör som säljchef eftersträva att vara ledare, med vilket menas att få dina säljare att utföra ett aktivt säljarbete som leder till önskade resultat. Läs mer om att bli säljledare på vår hemsida under fliken karriär.
Bli sälj-konsulent! Få 20-30% rabatt på all kosmetik! Du får lära dig mer om kosmetik och har möjlighet att tjäna extra pengar! Bli sälj-konsulent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg